Registre 3

Bona tarda!

Segons la RAE, Alteritat és la condició de ser un altre, i cal entendre-la a partir d’una divisió entre un “jo” i un “altre”, o entre un “nosaltres” i un “ells”. En conclusió, l’alteritat implica posar-se en el lloc d’aquest “altre”, alternant la perspectiva pròpia amb l’aliena.

Les institucions escolars constitueixen el lloc idoni en el qual ensenyar a conviure als nostres joves i, per tant, dotar-los de les habilitats socials necessàries que contribueixin al seu ple procés de desenvolupament social i personal (Ramírez; Justícia, 2006)

A més, també és el lloc perfecte per a promoure hàbits saludables a través de l’activitat física, i en sumar-li les relacions d’alteritat podem generar una construcció social molt efectiva des de la base.

L’educació física compleix un paper molt important en l’individu, a través del moviment i la interacció, es transcendeix en intencionalitat i es marca una gran diferència en les relacions socials. Hi ha contacte, hi ha joc, hi ha competició, tot es desenvolupa de manera pròxima, els que són els teus companys es converteixen en adversaris i viceversa, per la qual cosa és una forma de socialització canviant que si la treballem juntament amb el concepte d’alteritat podem beneficiar el seu desenvolupament, els seus valors i la seva comprensió a través del coneixement de les seves pròpies experiències, d’igual a igual.

Ens lleguim! Salutacions!

Enllaç a drive:  https://drive.google.com/drive/folders/1DyXPX6BqvMmr8RiVV903NkJ8egQdMjSi?usp=sharing

Referències bibliogràfiques:

• DICCIONARIO RAE. Alteridad. Definición. (citado el 17 de abril de 2023). Disponible en internet: http://lema.rae.es/dpd/srv/search?key=alteridad
  • Fernández, S. R., & Justicia, F. J. (2006). El maltrato entre escolares y otras conductas-problema para la convivencia. Electronic Journal of Research in Educational Psychology4(2), 265-289.
  • Duarte D., Forero. D. & Guzmán E. (2022). Educación Física en alteridad. Comprendiendo la presencia del otro en la construcción de la corporeidad.
  • Noreña, J., & Guarín, H. (2009). Sentido de la alteridad en la formación del licenciado en Educación Física. Educación Física y Deporte28(2), 49-57.